Jan 23, 2010

ER


Aku tengah enak tido bila suddenly dapat perkhabaran yang Yana dikejarkan ke emergency room because suddenly dia lembik.. Papa try call tapi aku tak perasan. Then aku terus bergegas dengan anis amek Ekyn and straight to the hospital.

Masa kat hospital, aku head ke ER while Anis and Ekin tunggu kat luar. Yana still lemah and cannot talk tapi dia sedar. Kene masuk air sum more. Papa, aunty & abg wan ada sama. Her blood sample was taken and sent to the lab for the result.

Then the guard datang and advice sorang je leh ada dalam ER tuk jaga Yana. Discuss nye discuss, aku yang stay (atas permintaan Yana sendiri). While semua orang balik untuk refresh, aku stay for a few hours lagi for Yana nye blood works..

Yana dah boleh bercakap sikit-sikit walaupun sore dia kedengaran sayup-sayup je.. Every 5 - 10min Yana mesti tanya "Lambat lagi ke?".. And everytime jugak aku kene explain yang kami masih menunggu result darah dia then baru leh balik..

Alhamdulillah finally her blood result normal and she's only suffer an exhaustion. so dia pun di discharge from the ER that night jugak..

Ekyn went back to the hse since she needs to go to school. Ditemani oleh Kak jon mantop.

Aku balik rumah papa and take care Yana.. Lagipun Yana sendiri pun suruh aku teman dia..

*Baru realized aku tak makan ape lagi since breakfast pagi tadi.. So hungry.. n the tummy is making a funny noise.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...