May 26, 2010

Petaiku, Petaimu jua..




Lagi few minutes nak masuk Asar.. Bagai menunggu waktu berbuka lagaknya.. Sementara menunggu tu ape lagi nak buat kalau tak menaip.. ye tak?


Petai... hmm.. kenapa dengan petai..??? Aku bukan anti dengan petai dan petai itu tak pernah buat salah dengan aku.. Akan tetapi aku sangat-sangat tak tahan dengan bau die.. omegosshhh...




Kadang-kadang bila ada yang meng'offer' petai kat aku, aku akan cakap




"Saya tak makan petai.."




"Huh.. rugi.."




Kadang-kadang sampai orang kata aku ni makan western je lalu.. Aiiyaarrkk... Bukan nak berlagak macam tekak western.. Tidak terlintas pun nak berlagak..


Hewwllewww.. bukan aku tak pernah merasa langsung itu petai okeehhh.. Tapi aku cume mengelak daripada bau dia yang sangat tengik itu.. Orang lain makan aku tak kisah.. itu hal dorang.. Tapi kalau aku yang makan.. aku yang tak tahan bau mulut ni.. hish.. sampai boleh pening la.. bukan makan banyak pun. alahai sebijik jee..


Bagi nak membuktikan aku boleh makan petai, aku pun makan la macam orang yang dah pro makan petai nih.. 3 hari straight lunch makan petai.. (dalam kuantiti yang sedikit)..


Hari ni, hari ketiga.. well ape sudah jadik? tu dia.. dengan angin naik kepala, mulut bau petai, buang air kecik tak payah cerita la.. mujur tak pengsan sorang-sorang dalam toilet..


Solution? Nih kat tepi nih dah tersedia dua botol air mineral bagi membuang semua sisa-sisa akibat memakan petai tersebut..


Berjaya ke? Better than nothing kan? At least ilang la sket bau petai tu sedikit demi sedikit.. Alhamdulillah..


So lepas nih if ada yang nak meng'offer' aku makan jering pulak, bersiap sedia la.. mana tau kot kot aku masuk sepital ke ape ke kan?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...