Jan 28, 2011

Banyak no isunyee....


Sudah tengah malam.. ~ huuuuu... ~ *kunun seram. Lepas solat tadi nak tido akan tetapi mata nih macam tak mahu lelap. Apesal tah. Walhal, aku bangun pukul 5 pagi tadi seyh. Takkan tak mengantuk lagi kut..? Peliks.. peliks..

So memang takde kerja lain aku buat rajin baca gosip-gosip artis Malaysia. Haishh.. ape nak jadi la mereka nih. Cerita yang paling latest perang media di antara dua pelakon wanita yang begitu dikenali di Malaysia nih. Both of them pun cun aku rasa akan tetapi cun sahaja tidak mencukupi apabila masing-masing bertelegah di media nak tunjuk sape yang betul. Hu hu hu.. Kesian dorang.. Few years from now, anak-anak dorang tau pulak cerita ni. Malu mereka bila satu Malaysia tau. Haiyaa... Macam ni ghupenye mok aku.. dasyaaaaaattttt!!!

Jom cuci mate sat.. Terpakai naju sama pun leyh gadoh gak neyh..



Begini ler jadinya bila masih ada isu lame dalam diri masing-masing yang tak boleh di 'let go'. Grudge la bak kate omputehye.. Memang tak elok pun holding a grudge ni. Hati jadik busuk, penuh dengan hasad, tak pueh hati dan yang sewaktu dengannya. When someone hurt us, its true that it's very hard to forget but you need to let go if it is just something that is out of your control. Jangan terlupa yang walau ape sekalipun yang terjadi Allah swt yang mengizinkan ianya terjadi. The only thing that you can do is to seek Allah's forgiveness.


Blaming seseorang diatas perkara yang berlaku kat kita memang mudah. Macam tu kita je la yang betul. No matter what happen, orang lain jugak yang salah. Haiyooo... Itu ego namanya. Tak boleh macam ni seyh. Mesti ada salah kita jugak dimana-mana. We are far from perfect.


Kalau nak hidup aman dan happy dalam dunia yang sementara ni sambil menunggu masa Allah tarik balik nyawa kita, kene 'let go' certain issues yang menjadi frozen dalam hati tu. Move on from the denial phase dan start admit kat diri sendiri akan kesilapan sendiri. Insyallah, with prayer and du'a slowly kite akan lebih redha dan bersyukur dengan segala ketentuan Illahi.

**Setap ujian yang Allah berikan kepada hamba-hambanya-Nya telah diukur mengikut tahap kemampuan setiap hambanya. Maka setelah berusaha dengan sekuat tenaga hanya kepada-Nya kita kembalikan segala kudrat dan kekuatan serta bertawakal.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...