Mar 27, 2011

Farreal, kami rindu awak..

Ya Allah.. Hari ni, dah masuk hari yang ke 86 aku dan Syam masih tidak ketemu dengan Farreal.. Rindu nya yaaa amatsss.. Semoga dibukakan hati dia untuk bagi peluang kami berjumpa dan spend time dengan Farreal pulak..

Hari tu masa pergi shopping, siap beli baju Farreal lagi since nak bawak dia pegi Singapore but baju tu tinggal bergantung saja dalam almari. ~ how sad ~ Tiap kali lalu depan butik baju budak-budak, memang aku drop by and tengok-tengok baju untuk Farreal. Dalam hati "Ish kalau Farreal pakai ni, memang ensem abes..".. Aku paling suke style Poney, Gap Kids and Adams. Tapi tu la.. ni dah berapa lama pulak tak dapat jumpa dia..

Masa mak bapak aku divorce dulu pun, tak pernah lebih dari sebulan aku tak jumpe both of them. Paling lama pun dua minggu je. Yang lebih dari sebulan tu kalau aku balik Muadzam la khoott..

Mak bapak aku divorce cara baik so, both of them dah buat schedule untuk anak-anak spend masa duduk umah diaorang seminggu. Gilir-gilir la. Seminggu sini, seminggu sana.. Memula tu mcm terasa juga lebih suka duduk umah mak aku dari uma bapak aku. Ada minggu lain, aku lebih suka duk umah bapak aku dari umah mak aku.. Tak pernah tetap actually. Lelama, mana yang kami rasa selesa je..

Tapi memang pelik la kalau bila dah sampai seminggu tu, aku dengan adik-adik spend terlebih seminggu ke.. Rasa pelik sebab tak jumpa bapak aku.. Well, bapak aku ni pulak hat jenis everyday call.. Lepas call aku, call mizi pulak, then syikin, then yana. Ish.. yana dah ada handphone rasanya masa tu... Haisshhh... So, aku tau la kalau bapak aku merajuk dengan aku atau dengan adik-adik. Sampai petang je la cukup.. Aku akan rasa pelik kenapa dia tak call aku. Aku akan tanya syikin. Kalau Syikin pun dia tak call, ade la bende yang dia rajukkan tu. Aku akan call la dia tanya khabar. Cakap dalam 2-3 minit, dia terus okeh... hehehhe... Yup, bapak aku adalah seorang yang sangat sensitif..

Bayangkan pulak Farreal yang tak jumpe ayah dia sekian lama.. Macam mana pulak tu ye?
Masa dia duduk sini dulu pun, dia selalu mengigau dalam tidur dia. Risau aku kadang-kadang tu. Tido malam pun cari ayah dia, tido siang pun duk panggey ayah dia. Masa dia tengah mengigau tu, jangan la cuba nak kejut dia. Memang menangis tak berenti la jawabnya. Selalunya kene tunggu sebab dia akan tido balik. Masa nak kejut dia, kene baring sebelah dia, cium-cium sikit and kejut pelan-pelan. Dah nampak muke kite, senyum la dia.. First thing dia tanya, "Ayah mana Nde?"

Dah besar agaknye dia ye..

Arwah mak aku dulu, sangat sempoi. Dia tak kisah langsung kalau waktu kami kat rumah dia, bapak aku ajak keluar makan ke, jalan-jalan ke.. As long as masa tu tak clash nak outing dengan dia. If aku kat rumah bapak aku sekalipun, dia akan call ajak pegi breakfast ke, shopping ke... Kan best kalau both divorce parents macam tu..

*Farreal, kami nak sangat jumpa awak.. Rindu nih dah tak tertanggung.. We are one big happy family.. Ya Allah, bukakan hati dia untuk merasai apa yang aku rasa ni.. Amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...