Aug 18, 2012

:)

Cip sekeluarga ingin mengucapkan selamat berhari raya di kampung halaman masing masing. Seperti yang kite tahu di waktu perayaan mcm ni la banyak kemalangan yang berlaku di atas jalan raya. Cip doakan kamu semua selamat dalam perjalanan ke destinasi yang dituju. Banyakkan bersabar ye sbb tak dinafikan mmg ramai umat manusia.

Tolong la jaga kebersihan jalan raya kita, rnr kita juga kereta kita. Kalau singgah mana mana perhentian tu, sama sama la kita jaga kebersihan tandas tu. Kite sendiri pun tak suke 'walk in'
Ke dlm tandas yg kotor kan? Jangan duk buang sampah di luar kenderaan. Sediakan plastik sampah di dalam kereta terlebih dahulu. Nak buang apa apa, buang dlm plastik. Jumpa tong sampah, buang pulak dalam tong sampah. Senang je.

Dalam kita duk celebrate raya ni jugak, jangan kite terlalu meraikan sampai kite lupa diri sehingga berlaku pembaziran, sehingga kite lupa nak buat solat lima waktu. Taknak macam tu ye sahabat sahabat Cip yang dikasihi. Raya, raya jugak. Solat tak buleh miss.

Semoga berakhirnya Ramadhan kali ini menjadikan kita insan yang lebih baik dari semalam. Insyallah. Jazakallah.

P palang s: sempat buat entry ni sbb tgh tdokan si farhad.

posted from Bloggeroid

2 comments:

ZERO VENDETTA said...

hebat pesanan puan. jarang anak melayu pesan cmni kan :)

Cik Cip Puding said...

Eh ye ke zero?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...