Sep 3, 2010

Raya sana sini



Alright.. takmo bersedih-sedih, berduka-duki dan bergundah gulana lagi. Aku dah pun set target sebelum raya ni, ada misi yang aku berharap sangat dapat berjalan dengan lancar. Yes!! I think this can at least lift my spirit up a bit. At the moment, aku tengah buat budgetnya sebelum aku presentkan pada Dato' Aziz.

Alhamdulillah lepas solat subuh pagi tadi, Allah swt bagi kekuatan dalam diri aku untuk meneruskan raya ni yang sebelumnya aku rasa sangat payah & perit nak lalui.. Ekyn & Yana akan follow aku and I am looking forward for our journey to the north tu. So that feeling that I've talked about? Well, it doesn't feel that bad now.

Tahun ni papa kene raya Kelantan dulu so papa akan berangkat ke Kelantan awal. 2nd raya baru papa ke Perak. Tak pernah lagi aku, mizi, syikin or abgwan jejak kaki kat kampung aunty di Kelantan tu. By the time nak ajak kami pi sana, I think it was too late. Tapi tak tahu la in the future kan? So whenever papa balik raya Kelantan dulu, aku dan adik² akan beraya di Selangor rumah Atuk & Nenek di Sepang. 2nd raya baru balik Perak. Usually kami sampai awal sikit dari papa. Papa selalu sampai petang. Masa tu la nak beraya, bersalam²an mcm dipagi raya.

Haishh... just by thinking of visiting pusara ibu tahun ni pun dah sedih sangat rasanya... Macam mana la bila betul² kat situ nanti.. ~sigh~
Tahun lepas Alhamdulillah tenang.

*Aku tau ekyn mesti suke hat ni..

Baju raya budak² ni masih tak dibeli lagi. Tah bile nak pegi tah. Plannya nak pegi on the day Aqeel admitted tu la.. Tapi bagus jugak tak pegi hari tu. Ada hikmah. Tak perlu pergi ramai². Kami akan pergi bertiga je. Dapat spend masa sesama. Rasa seronok and excited sikit sebab dapat tumpang sekaki excitement budak² ni nak raya. Cari baju² depa ler.. Kalau boleh nak diaorang maintain that excitement sampai besar. Biar memoriyang indah² je terpahat dalam minda diaorang.

*agak² Yana sesuai tak pakai pesen ni?


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...