Oct 26, 2010

Terbaek dari ladang


Minggu yang agak² bz. Start hari jumaat lagi dah shoot ke Bentong for Anis & Lan nye kenduri kawen. Aku bersama yang lain² stay kat Rest Hse Bentong yang berada diatas bukit. Ala² duk kat Cameron dah gayanya..


*muke penat tak hengat dah tu..

Dengan dua kali lafaz En. Azilan sah bergelar suami kepada Pn. Anis. Jelas terpancar diraut wajah si suami betapa happynya beliau walaupun selepas sahaja akad, air mata beliau berjujuran sambil mendengar akan khutbah yang diberikan... Sesungguhnya si isteri sekadar berjujuran airmata tatkala bapanya masuk bertanyakan persetujuan untuk berkahwin.

After that, everything is history.

Dalam banyak² memori selama berada di Bentong tu, satu je aku tak boleh lupa.. sehinggakan terbawa ke dalam mimpi. Selepas upacara nikah tetamu telah disajikan dengan santapan untuk makan malam dibawah kelolaan kawan² ibu Anis.. Masyallah.... Punye sedap dan terbaekk sekali lauk pauk tersebut.. Serious sampai sekarang kalau duk terbayang mau telan² air liur.

*ini lah bunga kantan yang paling aku suke...

Malam tu yang paling aku tak leh lupa ialah ayam lemak cili api bersama keladi dan bunga kantan.. Owhhh my feveret... marveleesss sungguh.. Kalau tak sedap, takkan aku tambah sampai dua kali. Begitu juga Farah, Dalena, Marlia dan Ira.. Hahahaa.. korang ingat kite tak nampak kew?? Yes laahhh mmg terbaek..

*sekadar gambar hiasan. Aku tak sempat plak tangkap gambar masak lemak mlm tu.. menyesal...

3 comments:

Cahaya said...

hehe... aku la paling rugi pasal dpt jamah jer... mak cik aku dh pangil suruh masuk umah siap2 utk majlis berinai.... ramai gak yg puji ayam msk lemak tu....

ZERO VENDETTA said...

aduii sedapnya, lama x masuk. ni yg nak kena masak minggu ni, tdk kempunan nnt.

tp mana sama kan masakan org2 lama dgn kita2 ni

Cik Cip Puding said...

buleh jer nak try masak ayu.. Yang penting ayu kene masukkan bunga kantan tu lebey sket.. aduyaiii kecurr air liur nehh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...