Aug 17, 2010

Flirting


Pernah 'flirt'?

Tau ke ape erti 'flirting'?

Dalam dictionary maksud dia 'a common form of social interaction whereby one person obliquely indicates a romantic or sexual interest towards another. It can consist of conversation, body language, or brief physical contact'.

Flirting ni mcm men² cinta, tarik² tali la. Kita bukan nak serious ke ape ke dengan that person cuma saje² bercakap tentang sesuatu without taking it seriously. Dulu aku pernah tanya diri sendiri, aku pandai flirt ke? Ntah la. Sampai sekarang tak tahu jawapannya. Deep down aku rasa tak reti kot nak flirt² dengan someone yang aku tak da feeling or interest langsung. (No wonder masa kat U dulu ramai kata aku sombong?? Okay muke aku mmg masam kalau tak, takdela jadik guru disiplin satu ketika dulu.)

Well, kalau tak salah, aku pernah baca pasal flirting ni somewhere. Sometimes it gives you a boost of confidence. I think.. Does it?

Dulu masa kerja dekat Sunway mmg ada je kes² nak men cinta tarik tali nih since kerja aku akan senantiasa berjumpa dgn org yang datang ke ofis pada masa tu. Ada this one guy bersungguh nak ajak aku keluar pi dinner. So uncomfortable because dia adalah seorang client yang aku kene jumpa hari². Macam² cuba dikorek daripada aku. Aku suka ape? Selalu hang out dekat mana? Berapa orang adik beradik? Semua lah sampai aku rasa nak lari je dari situ. Tapi mcm mana aku nak tolak dengan baik bila dia client pada bos aku? Sometimes aku sendiri rasa uncomfortable even if it is dalam YM. Tapi dengan menggunakan tatabahasa yang lemah lembut aku mengelakkan diri dgn jayanya daripada ter'involve' dalam personal conversation dgn dia.. Semua berkait tentang kerja SAHAJA.

If aku nih single & mencari, mungkin aku akan selalu flirt sekiranya ternampak akan mamat² yang hensem dan menarik perhatian gitew.. Ahaks.. OMG!!! *Pengsan lite².
Ye la mana la tau kot dapat buat jadik boyfriend/hubby ke ape ke kan.. Dah nama pun single.. Tidak berpunya..

Alhamdulillah... Kini sudah berpunya. So rasanya aku flirt dengan dia sorg je la kot.. Ahahaha... Boleh ke flirt dengan orang lain yang bukan kekasih/tunang/husband kite?? Ada sesetengah menganggap "alaa bukan buat ape pun.." Is it true? Takpe ek kite flirt dgn org lain as long as kite tak buat ape² (or ada feeling) dgn org tu? Does it count? Ntah la.. Pada aku, there is a difference between flirting and just joking...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...