Jul 29, 2010

Jemima The Puddle Duck



Semalam anis ajak teman dia pegi ampang beli barang² hiasan hantaran untuk kakak kepada kak Jon. Since kak jon sponsor sikit, so anis dipertanggungjawabkan untuk buat apa yang patut. Tengah anis pilih² brg, aku mengikut kemana saja kaki aku melangkah sambil tengok² brg dalam kedai tu sama.. Cantik memang cantik. Boleh tahan. Then aku come across Jemima. Jemima the duck.


Bagi yang kenal atau pernah dengar Peter Rabbit, mesti pernah dengar Jemima ni. Famous cartoon character ni. Actually kisah pelukis buku kanak-kanak Peter Rabbit ni yang famous membuatkan aku kagum dengan dia. Miss Beatrix Potter. Kisah dia telah pun difilemkan dan watak utama tu dilakonkan oleh Renée Zellweger. Since tengok cerita tu aku jadi syiok plak tengok cerita² lama yang berlatarbelakangkan zaman² British pakai kain² kembang tu.. Jatuh cinta dengan manners and courtesy dorang pada zaman tu macam cerita Atonement, Pride & Prejudice, Becoming Jane, Sense & Sensibility, Triston & Isolde, The Other Boleyn Girl, Stardust, The Duchess dan banyak lagi...

These kinda of movies memang bagus tengok.. Lebih banyak info rather than just enjoying it. Walaupun payah nak paham koghat dorang kadang2 tu.. tapi worth watching it again I think.

*aiii hanis bila nak bagi balik dvd neyh..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...