Jul 21, 2010

Bila yang tidak diingini terjadi




Semalam aku tido agak lewat dari biasa. Lagi beberapa minit lagi pukul 3pagi. Bahana minum Caramel Hazzelnut Latte. Balik je rumah mmg tak mampu nak lelap kan mata terus. Lepas solat, aku gosok baju, cuci pinggan mangkuk, update journal sebelum aku bertukar kepada sleep attire.


Novel "The Last Song" masih kemas terselit antara bantal menjadi bahan bacaan sebelum aku tido untuk minggu ni. Kalau ikutkan hati memang perlu aku habiskan baca tapi terlalu lewat memaksa aku untuk berhenti dan sambung esok malam. Mungkin disebabkan latte tu otak aku semacam belum bersedia untuk di shut-down. I can even hear my own thoughts argue & discussing. Don't even bother what they're really talking about.~sigh~

Aku faham perasaan dia sekarang yang tengah gundah gulana, serabut, kecewa, tak percaya & tak bermaya. Dia kata dia tak akan menangis dan dia pun tak nak peduli lagi pasal that guy after what he'd done to her, betraying her trust like that.. Hurmm.. Aku sendiri pun tak sangka this kinda thing happened to her. Maybe somehow Allah swt wants show her something. To give her experience to a lot of feelings that have been hidden beneath her all this while.


Aku risau jugak kalau dia suddenly break down kat tempat keje.. She seems strong. But you never know kan. Benda benda macam ni you takkan boleh expect bila dia hit. You think you have become strong enough but it is just not that easy. That is why I am there. Helping her to get through this very difficult times of her life..

Tak da sapa dalam dunia ni mintak dipermainkan perasaan mereka ataupun melayan mereka seperti mereka tak bermakna apa-apa.. Tapi sekiranya kita bertemu dengan manusia-manusia yang pentingkan diri sendiri macam ni, banyakkan lah bersabar...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...