Jul 22, 2010

Memory that last forever



pg td aku termimpi kan arwah ibu....aku berjalan sambil kejar2 adik aku di dlm hutan.. aku terserempak dgn ibu...ibu hanya merenung pd ku...dan dia terus berjalan menuju ke sebuah rumah,aku berlari padanya..dia hanya merenung ku smbil tersenyum..barangkali aku rasa mungkin dia marah padaku akibat xsembahyang dan sebagainya..


Mizi nye status tadi buatkan air mata aku bergenangan teringatkan arwah ibu yang tak terasa pun macam setahun lebih dah pergi menghadap Illahi. Semuanya fresh sangat seolah macam baru tadi je terjadi. Even the smells pun masih boleh terasa walaupun macam sayup-sayup je bau dia. Bila teringat semula disaat arwah ibu terbaring lesu tak bermaya dalam bilik emergency room tu, seolah-olah aku relive semula that moment. Segala-gala di sekeliling aku senyap dan apa yang aku dapat bayangkan ialah bila aku berdiri melihat tubuh arwah ibu kaku terbaring disitu... and knowing the time comes and there's nothing you can do about it. Hanya mampu melihat muka dan raut wajah arwah ibu. She looked as if like she was sleeping at peace.

Teringat semula dikala pertama kali aku mendapat berita yang ibu takkan hidup lama. Hmm.. sujud dan berdoa aku kepada yang Maha Esa agar diperkuatkan iman, ditabahkan hati sekiranya hari yang diperkatakan tiba. Berlinang air mata dikala itu mengingat akan hari-hari yang bakal dilalui oleh ibu. Alhamdulillah, bila hari itu menjelma, as unreal as it seems aku mampu mengawal emosi dan yang penting pada masa itu jenazah diuruskan dengan sempurna.

Arwah ibu hadir dalam mimpi aku, Yana, Ekin, jugak pada ahli keluarga yang lain... Arwah ibu halang kami nak ikut dia. Dia kata kat adik-adik aku suruh ikut aku sebab dia nak pegi tempat lain. "Ikut kakak.. Ikut kakak.. Jangan Ikut ibu.."

Whatever we have yesterday, you may lost it today. Appreciate the things you have today. The people you love... Never put on hold when you wanna say you love them couze you will regret it later in life when the chance is already gone and you keep on wondering "what if?"... Destroy your ego when it only makes yourself proud & selfish.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...