Jul 16, 2010

Luka Seribu Rindu


Malam ni bermalam dekat rumah papa. Was planning to go to a movie but was canceled. Haishhh.. Apa nak buat nih?? Macam nak terus tido je but its still very early. Duk habiskan masa main psp dengan yana. hmm.. menguji IQ memasing dalam game brain teaser. It appears that Yana's IQ is much higher than me.. hehehehe...

Balik keje tadi singgah dekat Big Apple. Suddenly rasa nak makan donut sebab tengah hari tadi tak makan ape pun. Plain water pun jarang minum lately. Kulit jadik makin kering. Sampai rumah, ekin tengah meleleh leleh air mata tengok finale Grey's Anatomy season 6.. Reti rupanya ekin ni menangis.. Ingat dia bionic woman. Aku pun menangis beria hari tu bila terjaga dari mimpi masa temperature badan tengah high. Aku nampak arwah mak aku. Aku mimpi kan arwah ibu. She was right in front of me but she didn't even look at me. Aku boleh nampak dia dari tepi. Tak sampai beberapa saat aku tatap muka dia, aku terus terjaga dan diserang perasaan sedih yang teramat. Aku broke down in tears tanpa aku sedari. 5 minutes passed and still I could feel the sadness in my heart. A sad feeling that you could never explain it to anybody. I felt really sad. Zikri was quite concern then..

Aku rasa aku dah boleh terima hakikat yang dia dah tak ada lagi dalam dunia ni. Tapi adakalanya tanpa dipinta perasaan sedih yang secara tiba-tiba datang dan suddenly aku akan tanya diri sendiri tah keberapa kali aku pun tak ingat.. "Ibu dah tak ada?". For example masa aku tengah drive balik dari kerja and keluar lagu fotograf. Ada satu lagu fotograf tu lagu fave arwah ibu. Teringatkan satu masa dulu masa aku baru je 8 tahun dan aku dah mula ada crush dengan vocalist kumpulan fotograf tu Sharmin kot kalo tak salah nama dia. Arwah ibu nyakat aku bila aku cakap vocalist tu hensem. Dari situ arwah ibu pun memang cakap dia suka lagu fotograf tu.. Just because of that song dimainkan kat radio aku terus sedih dan menangis teresak2.. So, kesimpulannya adakala memori tu datang dan buat kita sedar sama ada kita dah terima atau tidak sesuatu hakikat dalam hidup kita tu..






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...