Jul 1, 2010

Geram



Its so crazy.. Aku rasa nak dekat satu jam aku tunggu TAC no dihantar ke handphone aku (setiap kali nak buat transaction online). Aku tak tau kenapa makan masa yang terlalu lama. Tak faham sungguh.. Padahal setiap kali online, automatically akan ter'log off' bila 5 min idle. Till now TAC no tak dapat2 lagi.. What happen ek?


This morning macam biasa at the end of the month, aku check bill maxis dan sangat mengejut berukkan bila Bill Ekin berjumla RM310. Itu baru Syikin. Overall bill bulan ni ialah RM551. Botak weyh botak.. Maka dengan itu tanpa menunggu lagi, aku terus call maxis customer service dan mintak clarification tentang value plan yang dia bagi dekat syikin ni.


Sebelum aku setuju syikin masuk nombor dia bawah aku as principal, aku dah tanya everything pada budak yang jual handphone tu (beli dari maxis centre okehh) all the charges daripada maxis nih. Dah la beli cash tanpa apa-apa commitment sampai dua ribu lebey then end up bila tanya sendiri kat customer service baru terang dan jelas penjelasan dorang.

Well, Syikin ambik BIS plan yang Unlimited. Usah terpedaya. Unlimited tu, up to 3GB SAHAJA!!!! RM120 sebulan. Sekiranya dalam bulan tu gune lebey dari 3GB, dia akan charge RM0.005/kb. CAll charges tetap macam biasa.

Yang best sales person yang keje Maxis tu cakap bayar BIS RM360 for one whole year. Then tak payah bayar pape lagi dah... What the heck!!! Aku memang rasa nak mengamuk sakan dengan budak sales tu.

Aku nasihatkan pada mereka diluar sana yang kepingin nak pakai BB, tak payah beli dengan maxis atau mana2 telecomunication provider yang offer that commitment tu. Beli je dekat luar then you just apply untuk BIS tu. Sama sahaja...


Aku sangat geram...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...